familj · gott & blandat · hos oss · lärarrelaterat · resor · tankar

Från poolhäng till skolstart

I veckan har vi haft över 25 grader flera dagar (har inte kollat temperaturen) så när jag skulle vara ledig i måndags föreslog jag att vi skulle åka till svärfars pool. Mannen steg upp tidigt för att hinna jobba några timmar innan avfärd på förmiddagen. Hade en riktigt skön låtsassemesterdag vid poolen! Mkt bad…

image

fotboll…

image

lite handboll för vissa…

image

Tack till svärfars!!

image

I tisdags hade vi fjortonårig bröllopsdag men den firade vi som jag skrev igår.

Fortsatte skolstartsförberedelser, mer om det i min lärarblogg. Är någon intresserad av adress får ni höra av er. Den är pedagogfokuserad och därför ointressant för gemene man.

Fick två fina uppstartsdag på skolan och tror att det blir ett härligt läsår! Måste bara lära mig att göra det viktigaste på jobbet så jag inte som i veckan behöver jobba hemma också. Intalar mig själv att jag bara behöver komma igång med ämnena så blir det lättare att begränsa jobbet till någon ungefärlig arbetstid… Trodde mig ha kommit längre i utvilandet, men jag ska vara försiktigare.

Första skoldagen firade vi i familjen med Bergsbyglass.

image

image

Riktigt mysigt!

Bygget har också gått framåt i veckan och helgen… Snart  färdigputsad!

image

Så härligt att kunna vara ute dessa dagar så de flesta måltiderna tas på balkongen. Här mellis bestående av färsk + övermogen fryst banan, frysta mangobitar, mjölk, turkisk yoghurt, färsk mynta och lite honung.

image

Jag behåller gärna sommarvärmen ett tag till. Det ger mig behövlig energi.

Kommentera

