familj · gott & blandat · hos oss · lärarrelaterat · musik · tankar · tro

Upp och ner

Blir så lätt inspirerad! Det har både för- och nackdelar… Kom snabbt in i jobbtänket och blev så uppslukad att jag inte tyckte att jag hade tid att ta helg i fredags. Men eftersom jag bokat in Solviks musiklinjers 20-årsjubileumshelg (oj, så många binde-s!!)
så var det bara att släppa jobbet och åka på festmiddag fredag kväll. Alldeles för god mat, trevligt umgänge och högklassig musikunderhållning av bland annat musiklärarna.

image

Lördag dag bestod av rep.

image

Hann hem 2 gånger och var så trött att jag slappade i säng respektive solstol båda svängarna. På hemmaplan fortsatte mannen med muren.

image

Nu ska den bara putsas innan bygget får vila till i vår/sommar.

På lördagkvällen vankades det konsert med gästartisterna Frank Ådahl och Samuel Ljungblahd. Två grymma artister och personligheter! Inte bara musikaliska som få, de har ytterligare en dimension…

Den här bilden tog Samuel medan vi soundcheckade kören…

image

Härlig konsert blev det! 🙂 Ytterligare en Samuel-bild (båda publicerade med tillåtelse) med en av arrangörerna, tillika körledare för Trinity, Mattias Lindqvist till vänster.

image

Veckans innehållsrika andra halva tog dock ut sin rätt så jag vaknade med huvudvärk av den värre sorten söndag morgon. Mannen fick själv ta barnen till gudstjänst. Och så gjorde han burgare från scratch (inte brödet). Hans blev rekordhög till barnens (och min) förtjusning… Hihi…

image

Det är för väl att nästa vecka börjar med ledig dag! Bytte till mig den eftersom förskolan har stängt då. Så imorgon får jag förhoppningsvis vila utan värk och ladda inför sista förberedelserna inför elevernas skolstart på torsdag! Känner mig trots tröttheten tacksam och välsignad…

One thought on “Upp och ner

Kommentera

