familj · hos oss · prylar · tankar

Hemmafix efter lång semesterresa

Njuter verkligen av att vara hemma. Vädret verkar ha varit lika svalt i hela landet men igår och idag har solen skinit och lockat oss ut på balkongen och södersidan av tomten.

Igår firade vi mannen med tårta vi passande nog hade i frysen. Mmm… 🙂

image

image

image

Har också varit supertaggade på att fixa här hemma! Kul att exempelvis packa upp och använda nyshoppade attiraljer. 🙂

image

Och i den vevan hittar jag en massa annat att fixa som att rensa i skåp och lådor lite här och var. När jag får mina il är det bara att passa på!

Idag upptäckte jag dock mitt i ilet att solen sken! Skyndade mig ut i solen med kaffe och choklad och sedan hittade jag mig arbetsuppgifter nere på altanen i söderläge (=solläge). Rengjorde solsängen medan mannen monterade den andra. Fyndade ett ”bord” till dem på IKEA:s fyndavdelning som passar perfekt som flyttbart och tåligt bord.

image

Sedan fick vi spontanbesök av kära vänner! Hade en mycket mysig och avslappnad eftermiddag/kväll. Fick också hjälp med tankeverksamhet vad gäller äppelträdsbeskärning och nästa sommars byggprojekt av inglasning i kombination med nytt garagetak. Kan bli riktigt bra! 😀 Extra glad är jag också över att inte haft huvudvärk idag!! Yihaa!

Kommentera

