familj · prylar · resor · tankar

Familjedag på semester

Avslutade gårkvällen med spel.

image

Idag, lördag, har vi gjort Jönköping osäkert. Jättekul att träffa vänner och släktingar men en dag med bara familjen som omväxling är härligt på annat sätt. 🙂

Fick en stund själv på stan idag! På min lista för vad jag ville uppnå under semestern fanns en så egoistisk och materiel sak som att få gå på Granit och det har jag nu checkat av. I lugn och ro dessutom eftersom man och barn då befann sig i stadsparken -grymt bra ställe för barnen! Grym lekpark, fantastiskt vacker miljö och djur att kolla in. När jag shoppat klart och magarna började längta efter lunch plockade mannen upp mig och mina kassar inne i stan…

image

Förutom egoshopping checkade jag av några tråkshoppinggrejer också. Men jag njöt av att få gå i min egen takt för en gångs skull! 🙂

Käkade lunch på shoppingcentret A6 eftersom IKEA i anslutning fortfarande står på att-göra-listan. Men till vår stora besvikelse uppdagades det att det vi jagat efter på ett gäng IKEA utan framgång utgått ur sortimentet! Typiskt… Får kanske lösa det på annat sätt… Nåja, checkade av en massa annat på listan i alla fall.

Tillbaka till husvagnen vid middagstid, lagade mat och försökte fånga några solglimtar…

image

image

Lyckades si sådär… Men vi myser på ändå och avslutade kvällen med filmmys. Dumma mig 2 och lite snacks. Nice. Sen kväll innan alla barnen somnade, typ 23… Men vad gör väl det? Det är ju semester och sommarlov!

Kommentera

