musik · resor · tankar · tro

Hej då lappis 2015

Nja, kvällen blev inte som jag hoppades sist jag skrev i onsdags… Kände på väg till kvällsmötet 18.30 att huvudvärken stegrade och ackompanjerande illamående fick mig att inse att sängen var det klokaste målet. Migränpiller och förbön gjorde kvällen uthärdlig även om sömnen behagade vänta typ 5 timmar på grund av allt ljud runt husvagnen. Kunde inte somna förrän efter 22-mötet. Men jag fick revansch! I torsdags fick jag gå på nattmöte och det kändes som om lite av allt som tyngt mig sedan i höstas läkte en smula. I lovsången var det som om Gud rörde vid mig. Viskade ömt att Han älskar mig och gav mig en strimma hopp. Häftigt att få när man ger…

Mannen och jag har turats om att gå på samlingar och kunnat gå på fler än på flera år! Njutbart.

image

Barnen har haft det toppen och längtar nog redan till nästa Lappis.

image

image

Men nu är det slut för vår del och vi drar söderut. Får se var vi hamnar…

Kommentera

