familj · tankar

Lappisliv med barn

Som fyrabarnsfamilj med barn i åldrarna 9, 7 och blivande 4:åriga tvillingar så får man ta husvagnslivet som det blir. Det har varit vår målsättning från planeringsstadiet. Ikväll hade vi t ex tänkt ha med oss killarna på 18.30-mötet som igår, men det bidde inte så. Nedkissade kallingar hos en kille, en annan bajsnödig kille just när man återvänt efter toapromenad när gudstjänsten hunnit starta och sedan en ledsen kille när han inte förstod varför mannen och jag splittade på oss för att pussla ihop logistiken igen så gav jag upp gudstjänstbesöket för egen del. Killarna ligger nu men verkar inte vara på väg att somna än på ett tag, men de gråter inte så jag är nöjd. De sjunger ”Nu är det dags för Barnens Lappis. Vad kul att du har kommit hit.”, tappar gossedjur, berättar berättelser för varandra för att sedan hamna i vår säng och busa… Nåja, sånt är lappislivet med små barn.

Sov länge idag och lyssnade på bibelstudiet på radion eftersom jag knappt kommit mig iordning medan mannen tog barnen på barnmöte. Mycket intressant studium!

image

När barnen äntligen somnat njuter vi av Norrländsk sommarnatt…

image

Får se om jag håller ut lika länge ikväll…

Kommentera

