familj · förvaring · hos oss · musik · prylar · resor · tankar

Påbörjad semester och avslutat engagemang

Över midsommar var vi engagerade i lovsången under en konferens. Det blev ett riktigt fint avslut inför min engagemangspaus med fantastiskt väder och härligt musicerande. Samtidigt var det en gnutta sorgligt att behöva pausa något man tycker är både roligt och viktigt. Men jag försöker trösta mig med att en paus kan få öppna upp för något större som samtidigt måste vara hållbart för mig och familjen…

Tröttheten har inte gått över på långa vägar utan jag känner mig lite som en urvriden surtrasa. Men tack vare besök av mamma igår och syrran denna vecka så händer det trevliga grejer här hemma ändå. Idag for syrran och jag iväg till stan för reashopping då vi också unnade oss ett cafébesök. Skönt. Väl hemma landade jag i sängen en stund för att sedan dra igång städning av vårt eftersatta sovrum. Nya krokar (jag suktat efter lääänge) är nu uppe både som ögongodis och som befriande attiralj från handväskor på golvet. Har bara mobilbilder att bjuda på…

image

Och äntligen är byrån på min sida om sängen rensad och dammtorkad!

image

Satt också en go stund och sorterade in helgens noter i pärmar. Lär dröja innan jag får användning av dem igen om jag inte sätter mig och spelar i min ensamhet förstås… Har faktiskt börjat inträffa under våren för första gången på flera år!

Det är bara att fortsätta ta det lugnt och göra lite nyttigt för ens egen skull när andan faller på. Det är vad jag har ork för nu.

Kommentera

