familj · hos oss · lärarrelaterat · musik · tankar · tro

Sista rycket…

Tempot håller i sig och nu är det bara 1 1/2 vecka innan elevernas sommarlov! Allt annat rusar också på i rasanda fart men själv har jag hamnat i något slags pausläge på ”annatfronten”, i alla fall där jag är mer ansvarig. Tog ett drastigt beslut förra veckan om att dra ner järnet på allt utöver jobb och familj eftersom jag återigen kände att jag höll på att falla ihop. Nästa år kommer jag synas mindre på en massa fronter vilket känns oerhört sorgligt (eftersom det jag gör/gjort är sådant jag tycker är roligt och viktigt!). Trist men klokt känns det och det är också den respons jag fått – tack och lov! (Försöker slå bort känslan av att vara en svikare… och våga vara lättad… svårt dock.)

Hade lovat en vän att leka studiomusiker så det gjorde jag förra helgen. La sång på en låt han skrivit med en annan vän, arrat och höll på att producera. Kul! Speciellt som det är en kristen låt. Ligger på fb för er som jag är vän med där…

image

imageBarnen har ibland varit lugna och jag njuter av varje tillfälle de är det för bråk och explossiva utbrott på vissa håll tar oerhört mycket kraft och energi! Det här var en sån där härligt idyllisk bild jag tog i tisdags… Fotade inte ickeidyllen dock…

imagePå bilden ovan ser man förresten dessutom att killarna nu fått ta över våningssängen! I väntan på att kanske säljas står nu spjälisarna i vardagsrummet… Supersnyggt – NOT!

Idag lekte jag att det var sommar! Invigde nya solsängen från IKEA-trippen för två veckor sedan. Men när solen gick i moln var det rätt svalt… imageFår hoppas på mer sol och sommarvärme när ledigheten kommer – det kommer jag behöva! Jag går nämligen på solenergi…

One thought on “Sista rycket…

Kommentera

