familj · lärarrelaterat · resor · tankar · tro

Ordningen återställd

Tiden rusar verkligen nu… Men jag klagar inte. Det betyder att det snart är sommarlov. Har börjat ladda upp läsning som jag hoppas äntligen få mer tid till…

I helgen var mannen som sagt i Spanien och såg Formel 1. En dröm uppfylldes. Inte det mest spännande F1-loppet, men det var ändå häftigt att se live, vara på plats och till och med bo på området i svärfars husbil! Och så är det ju inte bara Formel 1 en sådan helg utan en massa annat som också körs och som man kan kolla på under helgen. Han fick med sig sin bror också vilket ju förstås gjorde det hela ännu roligare när man har någon att dela allt med.

På hemmaplan rullade det på som vanligt men jag är oerhört tacksam till syrran som kom och var hos oss fredag kväll till söndag kväll. Det började med en familjeträff i kyrkan där middagen var serverad och både barn och vuxna hade trevligt tillsammans. På lördag morgon överraskade syrran mig med både nybakat bröd och en legitimationspresent!imageDet var väl ändå hypergulligt så säg!? 😀

Söndag innebar i vanlig ordning gudstjänst men det blev lite extra spännande på söndag morgon när jag förstod att lillskrutts nackont blivit värre från dagen innan då något hände när hon var ute och lekte. Jag ringde rent av 1177 för att rådfråga och efter rådet om Ipren så vände det. Hon känner 3 dagar efter fortfarande av det, men i söndags var det så illa att hon började gråta så fort nacken råkade hamna i fel läge vid till exempel tandborstning och hårborstning…

Söndag kväll åkte syrran och måndag morgon kändes som den största utmaningen för mig. Att som morgontrött och stresskänslig mamma få iväg morgontrött storskrutt, morgonpigg (tack och lov!!) men blodsockerfallskänslig lilllskrutt samt två emellanåt trilskande pluttisar är inte det ultimata… Det är för väl att jag inte behöver få i dem frukost också! Men det gick och vi tog oss iväg. Med rester i kylen gick också middagen smidigt och sedan var det till att hämta mannen på flyget innan killarna fick gå i säng. Kul för barnen att få följa med till flygplatsen och det var stor glädje där! 6 extra glada personer varav jag var en… Äntligen kan jag sova gott av att ha mannen i mitt liv bredvid mig när jag ska sova!

I eftermiddags drog vi iväg så fort mannen kom från jobbet, först till Ica Maxi för att snabbhandla (jag drar inte iväg och handlar ensam med 4 barn för den som undrar…) och trycka i oss korv i farten för att sedan åka och hämta husvagnen. Ser fram emot att dra iväg med den och familjen framöver…

 

Kommentera

