hos oss · resor · tankar

Vitsen med inglasning?

Vi måste göra något åt vårt läckande garagetak innan det blir vattenskador. Och när vi ändå gör om taket tänker vi passa på att höja det så vi kan sätta in en ny garageport med standardmått. Det är dyrt med specialmått! Och när vi ändå måste ändra så mycket på garaget är frågan om vi borde passa på att även få till en inglasning på baksidan av garaget som då hamnar i söderläge i anslutning till vår, enligt oss, för grunda balkong… Jag hade precis lyckats övertala mig själv, och nästan mannen, om att vi inte behöver någon inglasning när vi blev bjudna till vänners inglasning. Och nu är jag istället överrens med mannen om att vi bör bygga en inglasning… Men jag har i alla fall övertalat honom om att det är orealistiskt att tänka att vi ska bli klara med den denna sommar. Vi vill nämligen ha gott om tid att resa iväg med husvagnen i sommar. Så vi tar ett planeringsår så vi i lugn och ro kan fixa ritning, bygglov och planering av bygget. Känns skönt att äntligen kommit fram till ett beslut. Och nu längtar jag redan till det är klart samtidigt som jag njuter av att vi inte ska stressa fram något iår. Badrumsdrömmen lever kvar, men vi stressar inte där heller. Faktum är att jag upplever att jag mår bra av dessa drömmar och planeringar! De får mig att släppa det som annars stressar mig.

Kommentera

