familj · lärarrelaterat · prylar · tankar · tro

Ljuvliga söndag…

Oerhört skön dag idag! Sjungningen på Efs var härlig med fantastiska pianister/keyboardister, fantastiska solister men framför allt fantastiska låtar! Hälften av dem skrivna av körledaren själv. När jag gått över till min hemkyrka tvärs över gatan kom tröttheten. Mannen hade förberett mat för att eventuellt bjuda hem någon men jag var så där gråtfärdigt trött att det inte kändes så lockande ens med nära vänner… Så vi åkte hem och åt bara familjen, vilket sannerligen inte är så bara! Solen sken och jag tror det var ljuvliga 15 grader när det var som varmast så jag hamnade i solen på balkongen en stund på eftermiddagen medan barnen cyklade och gungade. Njutbart! Kändes som att jag läkte lite inombords…

Just innan påsklovet fick jag en bokbeställning på en bok jag redan läst. Men den var så bra att jag ville ha den i bokhyllan för att kunna läsa den fler gånger samt låna ut till dem som vill. ”Det händer när du vilar” av Tomas Sjödin.

image

Fantastisk bok som jag nu läst ut för andra gången. Rekommenderar den verkligen till alla som kör på i för högt tempo och nästan måste ursäkta sig för att vila… Den tar också upp den fantastiska idén om Vilodagen. Och jag har för avsikt att återerövra denna underbara idé om att avsätta en dag för vila och Gud. Svårt dock. Men förmodligen sååå värt! Är helt övertygad om att Gud tänker hållbart. Han vill inte att vi ska slita ut oss. Och för att inte göra det krävs en dag i veckan som ser annorlunda ut än veckans övriga dagar. Jobbar på det…

Framåt kvällen upptäckte jag läromedelskatalogerna jag lånade hem i fredags eftersom jag inte känner att jag hinner kolla in dem ordentligt på arbetstid. Så jag har kikat lite i dem nu för att komma lite längre i beställningstankarna inför nästa läsår. Beställningarna ska nämligen skickas om bara några veckor. Ganska roliga bitar egentligen… Men det hade förstås varit bättre om jag hann titta i dem i lugn och ro på skolan för att kunna vara helt ledig hemma… Speciellt Vilodagen… Nåja, jag kan ju inte bli perfekt direkt! 😉

I veckan ska jag också försöka komma igång med promenaderna igen… Bäst att boka in i kalendern när jag ska gå så att det blir av. Det är redan rätt uppbokat med cellgrupp onsdag, barngrupp för storskrutt och mannens styrelsemöte torsdag, rep fredag och så dubbla konserter på lördag så det blir en rätt intensiv vecka. Det är för väl att jag har ledig tisdag! Och den ser ut att bli varm! Yihooo! 😀 Imorgon, måndag, ska vi nog fira lärarlegget. Det blir ju också trevligt. 🙂

Kommentera

