familj · hos oss · lärarrelaterat · musik · tankar · tro

Legitimerad lärare och helgtrötthet

Så var man legitimerad då! Ett minst sagt efterlängtat mail från Skolverket med pdf-filer kom igår. Har funderat länge över vad jag fått för de år jag lagt på universitetsstudier och nu vet jag. Två dagar efter att anmälningstiden gått ut för chansen att komplettera eventuella ämnen i höst dessutom. Måste betyda att jag inte bör plugga nu utan får skjuta upp det till senare. Ändå skönt att veta vad jag har för lärarleg/behörighet. 8 månader tog det. Just saying…

Jag har en underbar klass och roliga ämnen att undervisa i. Men med extra jobb i veckan och lite av varje som hänt så är jag extra slut nu till helgen. Musten gick totalt ur mig när jag lämnade skolan. Det är bara att inse att jag måste skära ner på vissa håll för att orka till sommaren. Svårt dock. Har helt kommit av mig, eller jag har faktiskt inte haft tid! att promenera och göra mina övningar denna vecka som jag lovat sjukgymnasten (och mig själv förstås!). Fick till och med skippa körövning i måndags för att inte stupa innan jag kommit halvvägs på arbetsveckan. Får verkligen hoppas jag får bukt på hur jag ska tas med mig själv för att inte ta slut. För mycket energidrenage nu. Och jag har så svårt att sakta ner farten när jag är igång! Ibland en tillgång men just nu min fiende…

Nu har jag däremot landat på min favoritplats i huset. I fåtöljen med ullpläd över benen och Blott en dag-kudde i svanken. Barnen stökar ner mer och mer…
image

Men de bråkar inte så huset får förfalla. Tog fram och rengjorde en del utemöbler tidigare medan killarna lekte ute och mannen var med tjejerna på klassträff (snart har vi gjort vårt klassföräldraår för flera år framöver hoppas jag!) i badhuset. Så nu kan solen få komma så jag får flytta ut till balkongen… Längtar!

Syrran skulle ha kommit i helgen men hon blev sjuk. Mannen är i kyrkan och repar inför kvällens spelning, men han kommer hem en sväng och tar med tjejerna så jag bara har killarna hemma ikväll. Imorgon är det min tur att musicera då jag ska sjunga med kören Trinity men eftermiddagen är oplanerad så då hoppas jag på en lugn och skön eftermiddag/kväll så jag kan ladda om till nästa vecka. Måste planera in något sätt att fira legitimeringen… Bra att hitta orsaker att fira! Det lättar liksom upp vardagstugget.

Kommentera

