familj · lärarrelaterat · prylar · resor · tankar

Påsklovshäng

Har varit till Åretrakten en sväng där svärfars har stuga. Lite slalom för övriga familjen och själv fick jag lite lästid och promenadmöjligheter. Våren hade dock kommit långt där och det har liksom i stora delar av Sverige varit riktigt blåsigt väder. Sista natten hade till och med jag svårt att sova eftersom jag väcktes av stormen, och då är det illa! Får se om jag orkar bjussa på lite bilder framöver…

Har hunnit passera ytterligare ett åldersstreck. Och när jag kom hem fick jag mig en oväntad present – en mangel! Har länge spanat på blocket och andra sajter efter en begagnad men det är väldigt svårt att veta i vilket skick de gamla är i som finns och så kostar de en del trots ålder, men nu behöver jag inte leta längre! Nu ska kökshanddukarna och lakanen bli fint pressade. 🙂

I helgen kommer syrran och hon har lovat baka något gott. Vi i vår familj är inga stora fans av klassiska gräddtårtor, men syrran har lovat något utöver det vanliga. 🙂

Påsklovet har gått alldeles för snabbt och imorse kände jag mig lite krasslig vilket har förvärrats under dagen. Får hoppas det blir något snabbt övergående… Veckorna till sommaren är dock väldigt upphackade av diverse röda dagar och specialskoldagar så det kommer nog gå fort nu. Bäst av allt är att omdömen och utvecklingssamtal är avklarade så jag kan lägga allt krut i klassrummet. Typ. Beställningar ska i och för sig göras snart… Men det ska jag INTE tänka på nu för nu är det lov! Och kvar är en härligt blank helg innan det är dags att återgå till vardagen igen!

Kommentera

