familj · hos oss · tankar

Från idyll till sammanbrott

Är så glad för vårkänningarna! Tog mig ut med grabbarna idag  (efter att ha sovit alldeles för länge medan killarna tittat på TV…) för att hacka is. Jag gör allt för att komma närmare sommaren och att jobba bort iskakan på framsidan i norrläge är ett sätt. Killarna lekte fantastiskt bra med varandra under tiden.
image

Njuter av ljuset och av fantastiskt vackra tulpaner!
image

När lillskrutt kom hem gjorde vi oss en liten picknick på balkongen. Nog ser det ut och låter det rätt idylliskt va!?

image

image

Åh, vad jag älskar solen!

image

Trots allt härligt så tar min energi slut någonstans vid 15-tiden mina lediga tisdagar. Och de sista timmarna innan mannen kommer hem är ofta jobbiga då stubinen är kort och barnen blir vildare med sina skrik- och jagalekar. Blir tokig på leksaker som sprids i hela huset (trots att vi försöker förbjuda leksaker i vårt sovrum samt i vardagsrummet!) och på den höga ljudnivån!! För att inte tala om de energidränerande bråken!! Tur att jag bara fotar det fina och härliga så jag kan lura mig själv och andra hur idylliskt vi har det…
image

Kommentera

