familj · förvaring · hos oss · lärarrelaterat · prylar · tankar

Renoverat kök!

Äntligen har jag fått till bilder på vårt renoverade kök! Det krävdes en veckas lovledighet samt hjälp av mamma med städ och allt-möjligt-hjälp…

Kan tänka mig att många tycker vi har ett rätt intetsägande kök men jag är helnöjd! Något jag inte kommer bli less på i första taget och som dessutom går att klä om i vilka färger som helst tack vare en neutral bas i vitt och gråa toner. För att inte tala om alla fantastiska funktioner vi fått till!

Köksrenovering helbild

Köksskåp och inbyggd fläkt från IKEA, övriga vitvaror från diverse butiker och märken köpta efterhand vi sett bra erbjudande (en av fördelarna med hus och garage med gott om utrymme för det vi samlat på oss som skulle in i köket). Bänkskivor på köksö och längst den långa skåpsväggen är Virrvarr från Agelito och vid fönstret en rostfri bänkskiva med dubbla hoar från Stala.

I en hörna som inte syns från dörren och matbordet har vi gömt undan en hel del bra-att-ha-prylar. Tavellister för några kokböcker, papperssamlare för diverse papper och post, under ena tavellisten sitter en stång, återanvänd från gamla köket som då var för redskap, nu för kalender och förkläden och så ryms även brandfilt, brandsläckare och kökspall.

Köksrenovering recepthyllor

Köksduken (vaxduk, barnfamiljkökets bästa vän?) sjunger på sista versen och jag ser fram emot en leverans från Stoff och stil som innehåller en ny… Beställde innan jul gardiner från Hemtex men de försvann i postgången tyvärr… Hittade ett par andra på rea, också de på Hemtex och de passar bra nu till våren med sina vita och lila ränder. Drömmer dock fortfarande om att det där andra paketet helt plötsligt ska dyka upp för det var riktigt fina gardiner jag hittat ursprungligen (på rea förstås, därav slut och obeställbara) som skulle passa ypperligt till hösten!Köksrenovering brädvägg

Sittbänken är byggd av fläktskåp med lådinsatser nertill med en bänkskiva (från IKEA:s fyndavdelning) på. I dessa lådor ryms bland annat en massa sopsortering. Lampor och överskåp också från IKEA. Tittar man riktigt noga till vänster så ser man springan över kyl och frys där en sista list ska sitta… Nåt ska man ju ha kvar några månader eller år, eller hur! 😉

Köksrenovering sittbänk

Blev riktigt överraskad idag också! Fick en jättefin pelargon från min faster via blombud! Tänk vad en blomma kan göra en glad! 😀Köksrenovering fönsterbrädaFyndade även billiga lampskärmar på Hemtex rea för några veckor sedan, lampfötter från Rusta och idag fick de äntligen lampor också! Gillar rea och fynd för er som inte noterat det… 😉 Och med golvvärme i köket så har jag faktiskt börjat vistas mycket mer här! Sitter till och med och bloggar här nu, och det hände aldrig förr!

Nu ska här slappas i helgen inför jobbstart på måndag igen. Har en hel del jobb framför mig, men å andra sidan så är det en hel del lovdagar framöver och då blir det inte lika intensivt. Man tvingas liksom att tvärnita emellanåt. Så jag hoppas att jag inte blir lika slut till nästa lov som jag var nu. Och extra skönt att ha fått lite bättre ordning här hemma inför vardagen som inte ger utrymme för så mycket rensning och fix.

 

Kommentera

