familj · lärarrelaterat · pyssel · tankar · tro

Tuff tid

Nu är snön nästan borta (om det fortsätter som i veckan) och själv gläds jag åt varje plusgrad vilket ger hopp om vår och sommar, den senare min absoluta favoritårstid. Snart utvecklingssamtal vilket innebär galna arbetsveckor då samtalsförberedelser, bedömning och skriftliga omdömen ska hinnas med utan att något annat tas bort. Kroppen tar stryk och fredagar har jag somnat innan barnen… I fredags missade vi biobesök och barnvakt eftersom jag mådde för dåligt.

Trots det har jag ändå känt en strimma av hopp på sistone. Jag tror att jag kommer att klara det och jag tror att jag är på rätt plats. Har övat mig i att säga nej, med inte särskilt gott resultat, men jag försöker i alla fall! Hoppas komma igång mer med promenader under våren och bortsett från i fredags så har jag läst bibeln ordentligt (mitt mål var att inte bara läsa någon vers utan minst en kvart) enligt min läsplan varje dag under 2015! På jobbet har jag bunkrat upp med mer och mer material och undervisningsalternativ så jag inte alltid måste börja från noll i varje nytt moment… Känner mig också tryggare i min lärarroll med det ansvar det innebär (och emellanåt vad det inte innebär… vilket dock är desto svårare, åtminstone för mig…). Jag har massor kvar att lära och räknar inte med att bli fullärd, men det är skönt att ha kommit en bit i alla fall! Bara att kämpa på. Men det är jag faktiskt rätt bra på (kanske därför jag fick mitt namn…?). Mycket spännande på gång utanför jobbet som hjälper mig att ha rätt perspektiv och igår chockade jag mig själv med att återuppta detta!

image

…som ursprungligen skulle bli klart till storskrutts födelse för snart ett decennium sedan men under senare år legat bortglömt. Kanske min nya avslappningsmetod? Värt ett försök.

Kommentera

