familj · hos oss · lärarrelaterat · resor · tankar

2014 i länkar, ord och bild

Ett år har gått och det är dags att blicka tillbaka för att sedan sträcka sig mot det som ligger framför…

Familjemässigt inga stora händelser, men några händelser vi kommer att komma ihåg är storplutts brutna arm under 2014:s första veckor (/vecka?). I och med att barnen blivit lite större så har det blivit lättare att vara föräldrar, inte lika intensivt med större möjligheter att få egna lugnare stunder än tidigare (hoppas det fortsätter åt samma håll ett tag till…). Mannen har däremot haft det mer intensivt på jobbigt än någonsin tidigare tror jag och det har märkts även på hemmafronten i perioder. Pojkarna har blivit napp- och blöjfria. Vi har hunnit med en Undersåkertripp och i somras blev det lappis som vanligt…

2014 Lappispoolhäng hos farmor och farfar…

2014 Poolbad…två turer en bit söderut för att kolla in svågerns nya lya samt köpa husvagn och kök.

Jobbmässigt ännu ett utmanande år i början av min lärarkarriär. Nya utmaningar har det blivit vilket har skjutit på känslan av att börja bli varm i kläderna… Har nu jobbat 2 år vilket borde innebära att jag gjort allt för första gången eftersom vi har dubbelklasser och läser varje årskurs vartannat år till viss del. Men med några speciella omständigheter så får jag fortsätta tänka lite nytt ett tag till…

Husmässigt – köksrenoveringen var den största insatsen både ur tids- och kostnadsperspektiv.

2014 Köksbygge

Men vi har också fixat i ordning killarnas rum, lillskrutts rum, byggt bland annat utebord

2014 Bordbygge

…samt en massa annat småfix lite nu och då.

Inför 2015 ligger stort fokus på hur jag ska orka mer så att hela familjen får det så bra som möjligt. Har inte kommit fram till hur jag/vi ska bära oss åt, men målet är att få mer tid för det bästa jag har här i världen – min älskade familj (som för övrigt är väldigt svår att få en normal bild på där alla 6 ser glada ut samtidigt…).

2014 Familjen 1 2014 Familjen 2 2014 Familjen 3

One thought on “2014 i länkar, ord och bild

Kommentera

