familj · förvaring · hos oss · lärarrelaterat · musik · tankar · tro

Fortsättning av köksbygget, förebilder och dagsläge

Det har gått ett bra tag sedan höstlovet då vi drog igång köksbygget och nu är vi klara med de största ingreppen! Men det är mycket kvar innan det är heeelt klart. Tänker försöka mig på några blogginlägg om resan till det nästan färdiga köket (får se om ni får se när det är helt klart, det kan dröja…).

Innan vi drog igång det största såg det ut så här i köket. Lite förebilder!

Köket före 1 Köket före 2 Köket före 3

Efter höstlovet har det byggts en grå/vitlaserad brädvägg  bakom kökssoffan.

Köksbygge brädvägg på g

Klickgolvet tagits bort det som gick utan att dra ut stommar och vitvaror. Och en del skåp tömts. Allt för att förbereda inför nästa stora ryck i köksrenoveringen.

Kök lådkaos och golv på g

Det har varit (och är till viss del fortfarande) kaotiskt i många rum eftersom vi gjort köksbygget i etapper och behövt kunna använda köksfunktioner under tiden. Vardagsrummet har varit arbetsplats, matrum, skafferi och plats för porslin och annat man vanligtvis har i köksskåp. Vårt sovrum fick ett tag vara förvaring av färdigbyggda överskåp, hall och alla möjliga rum har belamrats av diverse verktyg och byggrester och städning har inte varit prioriterad över huvud taget de senaste veckorna…

Kök vardagsrum med stommar

Nu tänker nog en del (som vet hur det är att leva ett vanligt vardagsliv med barn i åldrarna 3-8 + allt annat som är nu när det närmar sig jul ”Men, hur orkar ni!?” (Alternativt ”Hur knäppa är ni!?”) Men det har varit några jobbiga veckor (/månader) och efter ett riktigt bakslag då jag tappade sugen på allt så har det faktiskt varit skönt att få jobba och tränga undan alla jobbiga tankar som annars plågat mig på sistone! Så det kanske har varit räddningen för mig – att fly undan genom att jobba hårt med något annat… Har kapat nästan allt annat, allt förutom cellgrupp och jobb tror jag. Familjen är ju en självklarhet som inte på något sätt går att kapa. Nu är det bara knappt 2 arbetsveckor kvar och sedan kommer ett efterlängtat jullov! Då hoppas jag komma på banan igen. Annars får jag klura på om det tillfälliga uppehållet från diverse aktiviteter ska bli bestående… Men, det orkar jag inte tänka på nu. Citerar istället min absoluta favoritlåt:

Blott en dag, ett ögonblick i sänder, vilken tröst vad än som kommer på. Allt ju vilar i min faders händer. Skulle jag som barn väl ängslas då?

2 thoughts on “Fortsättning av köksbygget, förebilder och dagsläge

  1. Resten då….? Köket blev ju nästan klart i lördags em. Ni kan ju spara lite att fixa till helgen då jag dyker upp igen!

    Mamma

Kommentera

