familj · hos oss · lärarrelaterat · musik · tankar

Tillfälligt avbrott

Hemma ensam i nästan 2 h nyss. Kändes som att ha hittat en mysig, enslig skogsväg att vika av till från fulltrafikerad, flerfilig motorväg… Passade på att dricka en kopp te, läsa och efter att ha duschat lägga mig i badkaret fullt av badskum med enbart tända ljus som sällskap… Mmmm… Första badet i huset för mig! Jag som älskar att koppla av i hett vatten! Men livet rusar på och avkoppling är alltför sällsynt.

image

Snart är det höstlov med efterföljande utvecklingssamtal, så fokus är mest på jobb trots att vi under höstlovet kommer att inleda den efterlängtade köksrenoveringen. Jag jobbar dock första halvan av lovet men min kära mor har lovat att hjälpa oss med barnen. Lite avkopplande har det dock varit att ha fått anledning att repa inför kör- och lovsångsgig (som också infaller på höstlovet, men kvällstid)! Det sägs ju att det är hälsosamt att sjunga, och att dessutom få tankarna på annat har varit enormt skönt i den vardag vi lever! Är inte särskilt duktig på att begränsa mig på jobbet (eller någon annanstans heller för den delen), snarare värdelös. Men jag lever på hoppet. Lär mig lite i taget och hoppas att det lugnar ner sig snart…

Lämna en kommentar