familj · hos oss · prylar · tankar · tro

Sommarglimtar

Så kom sommaren äntligen! …igen. Börjar så smått landa i semester men har svårt att balansera fixbehov, ta-vara-på-solen-mani blandat med längtan efter att bara ta igen sig och ha tid för varandra i familjen.

Förra veckan var det lappis, en kristen familjefestival. Mycket matnttigt i form av bibelundervisning och gudstjänster men vi var inställda på att inte få ut så mycket själva utan åkte främst för tjejernas skull. De hade det toppen på barnzonen och tillsammans med en massa kompisar. Det var rätt tufft för oss däremot med bland annat svårsövda pojkar samt huvudvärk och migrän för egen del. Men jag fick några goa stunder med vänner och något pass jag kunde gå på utan barn. I år är nog dock sista året med husvagnen vi har nu eftersom vi vuxit ur den (överslafen mannen byggde ut för killarna klarar inte så mycket tyngre grabbar…). Vi utvärderar och funderar för fullt på om det blir inköp av ny eller ej. Det är mycket att tänka på och ta med i beräkningen…

Lappis husvagnslivDet var sååå skönt att komma hem igen!!! Vi trivs så ruskigt bra i vårt hus och det är så spännande att se hur allt ter sig olika tider på året. Nu har till exempel de ljuvliga pionerna kikat fram i vår alldeles lagom stora rabatt nedanför balkongen! 😀

Rabatt pioner

Tog in en och satte i favoritvasen från Lagerhaus… Vill ju njuta till max!

Pion

Och barnen har det så bra i trädgården. Bland annat vid den underbara stenen och grillplatsen där de bestämt en bana att klättra runt.

Trädgård stenPå kvällarna sitter mannen och jag ofta i mitt nuvarande favoritrum, vardagsrummet. Ljust med vita väggar och fönster längst en långvägg med utsikt över himmel och träd… En kopp te, inte en TV så långt ögat når och lite färger och prylar jag trivs med i min omgivning (och sovande barn förstås, annars får man inte fikat för sig själv 😉 )… Mmm, här vilar jag ikapp mig själv…

Grå ljusbollar

 

 

2 thoughts on “Sommarglimtar

  1. Så ska man ha det! Ingen TV i vardagsrummet! Och ska heller inte vara lekrum med barnens leksaker är utspridda över hela golvet! Kalla det ”sittingroom” ……Pionen pryder verkligen sin plats. Njuuut!

Kommentera

