erbjudande · familj · lärarrelaterat · prylar · tankar · tro

Berg och dalbanesemester

Livet för min familj är inte det lättaste just nu. Mamman i huset har ett riktigt berg och dalbanehumör… Ena dagen är det mesta toppen och inspirationen är i full fart, andra dagen är det mest ner med värk i kroppen och det som lockar mest är häng i säng. Men det har ju bara gått en vecka sedan jag fick semester så annat är kanske inte att vänta? Sedan tar ju inte familjelivet semester. Ena stunden leker barnen glatt, alla fyra, andra stunden är det slagsmål och tandagnisslan…

Det mesta vi fått gjort sedan vi fått mer tid på dagarna undrar jag om det inte är shopping… Hinner ju liksom i arbetsvardagslivet inte så ofta ta en sväng till Byggmax för att köpa den där listen, till ClasOhlson för att köpa den där torkvindan eller skanna av nätet efter kläder som fattas till barnen… Men nu har vi shoppat i mängd och det är dags att få ordning på det vi köpt in. Mannen håller exempelvis på att bygga ett bord till vår balkong. Efter mycket letande och prisjämförande bidde det istället bockben från IKEA samt virke för att göra ett eget. Mycket mer prisvärt när man bara vill ha ett stort bord, utan stolar. Hoppas det blir bra.

Själv tar jag mig an diverse mindre projekt men måste varva med hyfsat mycket vila… Skönt att det är långt kvar av semestern, det kommer att behövas innan jag är redo för nya tag. På söndag leder vi lovsång och så ska vi på en kristen familjefestival där vi ska husvagna, men efter det hoppas jag på att bara få vara hemma. Lata mig i kombination med att få massor gjort hemma, sådant som inte hunnits med medan man jobbat. Skulle vilja läsa en bok också. ”Det händer när du vilar” verkar väldigt bra och passande i sommar…

4 thoughts on “Berg och dalbanesemester

  1. ‘Det händer när du vilar får du låna av mig’. Har läst den två gånger redan. Jag tar med den till veckan!

Kommentera

