familj · lärarrelaterat · tankar

Sidbyte, nappfritt och snart semester!

För första gången sedan vi gifte oss för närmare 13 år sedan, eller kanske rättare sagt, någonsin (!) har vi bytt sida i sängen mannen och jag! Var vi än sovit har jag alltid haft maken på vänster sida. Men i och med att jag besvärats mer av ljuset från fönstret och ofta vaknat med huvudvärk under våren så har vi nu bytt sida. Och jag måste säga att jag trivs. Har återigen fått närmare till dörren så jag har verkligen bytt upp mig! 😉 Måste bara flytta om i byrålådorna vid sidorna av vår säng…

En annan stor händelse är att grabbarna blivit nappfria! Inget vi jobbat hårt för, eller över huvud taget faktiskt… Det är mer att vi haft så svårt att hålla koll på napparna, trots att de bara fått ha dem när de sovit, så de har varit svåra att hitta. Och när vi inte hittat så har vi helt enkelt förklarat för dem att napparna är borta, vilket de godtagit. Så nu har vi helt enkelt kastat alla nappar och kör helt utan. Har dock glömt att säga det till förskolepersonalen så de har förmodligen nappar på förskolan fortfarande. Men vi tänker att det inte gör något om det är lite olika rutiner och så får de snart sommarlov då vi ska tömma deras korgar och hyllor. Blöjfria är de dock inte och det oroar jag mig lite för, för det är sommarens projekt… De är på gång och har suttit en hel del på pottan under våren, men det känns långt till att de ska säga till eller gå självmant när det är dags.

Snaaart har jag semester och det är ju stort! Har varit tufft som vanligt och hade det inte varit för långhelger och lovdagar på slutet så vet jag inte om jag haft någon som helst ork kvar för sista rycket. Hoppas få undan det jag behöver imorgon, men har lite svag tro för det om jag ska vara ärlig. Kanske åker in en extra sväng någon kväll alternativt nästa vecka. Skulle vara så skönt att få någon slags klar-känsla innan semestern. Så klar man nu kan bli som lärare…

One thought on “Sidbyte, nappfritt och snart semester!

Kommentera

