familj · hos oss · prylar · pyssel · tankar · tro

Fixareffektiv påsk

Njuter för fulla muggar av ett långt och härligt påsklov! Har hunnit med massor under framför allt de senaste dagarna hemma. Det enda vi missat har varit kyrkbesök tyvärr… Killarna har haft en släng feber och själv har jag inte känt mig 100. Men när man är hemma kan man hinna med mycket uppenbarligen! Får se om jag visar mer snart…

Är riktigt nöjda med att mitt i trötthet och halvhängighet fått till ett härligt och för oss fullt tillräckligt påskbord! Lillskrutt hjälpte mig med det viktigaste till både påsk- och julbordet, nämligen ägghalvor med röra på! 🙂

Påsk lillskrutt o ägg

Påskbord

Påskriset fick idag också sällskap av ägg målade av tjejerna för något år sedan…

Påskris

 

Och äntligen blev även påskäggsmålandet av! Har lovat tjejerna det som belöning när de fått ordning på sitt rum och försökt hitta läge när killarna inte skulle störa, men nu blev det äntligen av. Med killarna vakna och nyfikna…

Påsk tjejerna målarOch efter att ha tittat andäktigt på så fick även killarna testa. Ägghållarna kommer från Panduro.

Påsk lillplutt målarPåsk storplutt målar

De ääälskade det!!! Det är ju ingen nyhet förstås. Härom veckan målade de halva huset… Väggar, golv, nya tapeterna i hall och deras sovrum, fönsterbrädor och möbler… Med krita tack och lov! Själv låg jag i migrän och försökte vila. Det slutade med att jag gråtandes ringde mannen som kom så jag fick sova bort eländet. Bättre då att de får måla på speciellt avsedd duk som underlag, med förkläden och bestämda målarobjekt. Det blev svårt att efter det övergå till nattning… Får hoppas vi alla är friska imorgon så vi tar oss till kyrkan. Det är ju ändå Jesus påsken handlar om!

 

One thought on “Fixareffektiv påsk

Kommentera

