familj · lärarrelaterat · resor · tankar

Retreat

Det blev att jag åkte till mina föräldrar. Så skönt! Flera gånger har jag hunnit dricka en kopp kaffe eller te utan att behöva micra upp värmen på den innan den var slut!!! Har hunnit sitta och läsa Allt i hemmet och Hus & hem, två kära tidningsvänner som jag gärna sällskapar med och får tips och inspiration alternativt bara en stunds flykt från vardagen. Har kunnat sitta och ha några mysiga lässtunder med barnen, främst pluttisarna eftersom tjejerna läser på egen hand. Det närmaste hushållsarbete jag ägnat mig åt har varit att plocka undan efter vissa måltider. Har helt enkelt haft det grymt bra!

Något som gjort den senaste veckan lite besvärlig har dock varit min rygg. Kände just innan jag gick på lov att det var nära att hamna i något slags ryggskottläge igen… Är lur på att det är någon inflammation som spökar och så fort jag lyft pluttisarna så har det blivit värre medan vila och vetekuddens värme gjort det bättre. Här hos mamma har jag kunnat ta det extra lugnt bortsett från när vi kom och vi tog en tur till bibliotek och mataffär. Det orkade inte min rygg så efter det har jag tagit det aslugnt! Och det blir bättre och bättre.

Hade med mig en hög låneböcker om läsförståelse samt lite olika ämnesområden att planera, men allt har legat i tryggt förvar i väskan hela tiden… De får ligga där lite till. Fokuserar på att komma ifatt istället. Ifatt mig själv. Klokt.

One thought on “Retreat

  1. Nu vill sjukgymnasten gärna komma med ett inlägg. Akta dig för att bli för stilla, då gör du ryggen en otjänst. Det bästa för ryggen är att få vara i rörelse. Och då menar jag inte lyfta/bära, osv, utan att promenera med svängande armar, bara gå & småtrampa lite hemma, osv. Om du skickar ett mail till mig med en beskrivning av var/när/hur det gör ont kan jag se om jag kan åstadkomma lite mer specifika råd… 🙂 Kram!

Kommentera

