familj · lärarrelaterat · tankar

Romantiskt kopparfirande

Jag blev totalt överraskad av min man härom veckan. Jag hade just påbörjat mina utvecklingssamtal och var totalt slutkörd i huvudet. Det sista samtalet drog ut på tiden och mannen kom förbi mitt klassrum där jag satt och jag diskret försökte nicka att jag snart var färdig. Noterade att han gick in i lärarrummet istället för utåt mot bilen som han brukar eftersom barnen brukar sitta fastspända och väntande om han kommer för att hämta mig innan jag hunnit gå ut. Men jag var så inne i samtalet att jag inte tänkte tankarna färdigt.

När jag kom in i lärarrummet satt han i soffan och jag blev förvånad. Borde han inte vara ute med barnen!? Medan jag plockade ihop det sista för att skynda ut berättade han att barnen inte alls satt ute och väntade och att vi skulle ut och fira! Försökte få ihop mina spretiga tankar mitt i att hjärnan samtidigt processade det senaste utvecklingssamtalet, vad som sagts och hur vi går vidare… Fick inte ihop något av de olika pusslena… Mannen berättade att vi hade bröllopsdag och jag blev totalchockad av att jag kunnat missa det totalt, att inte ens ha kommit ihåg det när det närmat sig! Det var visst kopparbröllop vi firade och jag var helt tagen över att han fixat barnvakt och planerat att bjuda mig på middag och bio i hemlighet. Så det var ytterligare pusselbitar jag försökte få på sina platser eftersom hemligheter inte är mannens starkaste gren… 😉 Och jag hade inte anat något över huvud taget! Och återigen, huuuur i hela friden kunde jag totalt ha missat vår bröllopsdag!? Den pusselbiten fick dock sin förklaring när han berättade att kopparbröllop firas halvvägs till silverbröllop som man i sin tur firar efter 25 år som gifta vilket innebar att kopparbröllop firas efter 12 1/2 år som gifta! Så det var väl inte sååå konstigt att jag missat det ändå… 😉

Så lite smått chockad men glatt överraskad satte jag mig i bilen med vetskapen att vi inte skulle hem till vardagsstöket efter en lång arbetsdag utan istället styrde kosan in mot stan där en kväll på tu man hand med maken väntade. Oerhört romantiskt. 😀 Fick till och med en present i koppartecken… 🙂

Koppar

 

One thought on “Romantiskt kopparfirande

Kommentera

