familj · lärarrelaterat · musik · tankar · tro

Tillfälligt avbrott

Mycket har hänt sedan sist jag skrev. Storplutts gips är sedan länge borta. Det läkte fint under de 3 1/2 veckor han hade gipset och han klagade aldrig! Gipsarmen hängde med och han lekte på i princip som vanligt. Han har dock flera gånger berättat om incidenten. ”Ja illa ajmen, åka (ambu-)ans ja”. Puttisarna har över huvud taget kommit igång med talet ordentligt! Det hände jättemycket under hösten och förskolestarten och nu är det mycket avancerade meningar även om ordföljden inte alltid blir korrekt med ”inte” sist till exempel. Oerhört härligt att höra dem prata så mycket nu! 🙂

De lediga kvällarna har inte hållit i sig utan vi har istället haft helt galna veckor med alldeles för mycket att göra på olika fronter. Mannen har haft rekordmycket på jobbet och kallas in extra typ jämnt känns det som… Ska inte gå in på detaljer, men jag hoppas verkligen att han får komma tillbaka till det vanliga ”lunket” snart så han får jobba på vettiga arbetstider… Själv är jag mitt uppe i utvecklingssamtalstider vilket inneburit en hel del extrajobb för att hinna med allt förarbete inför det. Utöver det har det varit lovsångsledning, rep och konserter (däribland releasekonsert) med Trinity, lättrenovering av huset, cellgruppsträffar, magsjuka för vissa, utvecklingssamtal för de yngsta, barn- respektive släktkalas för storskrutt som numera är 8 år, ledarträffar i kyrkan, skjutsning till storskrutts onsdagsaktiviteter och timmarna har helt enkelt inte räckt till. Värsta veckan var när vi hade releasekonsert och jag samma dag vaknade med värsta migränen jag någonsin haft. Men det gick ändå att genomföra efter att ha spytt, sovit några timmar, förbön och sedan fått mig en mirakeltablett som jag efter det alltid kommer att se till att ha hemma till hands! Insåg i och med det att jag nog haft lindriga migränanfall ganska ofta men tagit det för huvudvärk som vanliga värktabletter inte bitit på…

Men nu har det stannat upp. Har blivit förkyld. Så det blir varken gudstjänst eller Trinityrep för min del och eftersom flera av barnen är på gränsen till sjuka så är alla hemma. Lite för mycket händer nästa vecka, men jag ser ändå ljuset eftersom vi, jag och barnen, har sportlov veckan efter det. Hade velat åka iväg den veckan men eftersom mannen jobbar som vanligt blir det för jobbigt att åka iväg själv med barnen… Får se om vi orkar på helgen. Oerhört skönt att få stanna upp i alla fall! Och sportlovsveckan är det helt tomt på vardagskvällarna! Wow…

Kommentera

