tankar · tro

Gud i det tuffa

Tufft nu. Och jag orkar inte blogga. Bara för att säga att mitt i det tuffa så är Gud den jag vill ha i centrum.

Bibelord som jag försöker tänka på nu är:

Kom till mig, alla ni som är tyngda av bördor; jag skall skänka er vila. Matt. 11:28

Känn ingen oro. Tro på Gud och tro på mig. Joh. 14:1

Förtrösta på Herren av hela ditt hjärta, förlita dig inte på ditt förstånd. Ords. 3:5

Har du inte förstått, inte hört? Herren är en evig Gud, han har skapat hela jorden. Han blir inte trött, han mattas inte. Ingen pejlar djupet av hans vishet. Han ger den trötte kraft, den svage får ny styrka. Jes. 40:28-29

AMEN!

Hoppas på att snart få blogga om hur Gud la allt tillrätta… Kanske någon fler som behöver bibelorden i väntan på något okänt…

Kommentera

