familj · tankar

Flyttfix inför visningar

Pustar ut i soffan efter att ha jobbat i huset i princip heeela långa dagen. Inledde dagen  (efter lite fix i huset) med att åka in till stan för att tillsammans med några kära vänner gå en långpromenad. Efter det rejsade jag runt på stan på jakt efter lite för att piffa lite extra inför nästa veckas visningar av vårt hus. Köper inga dyra grejer och det jag köper tänker jag att jag kan använda även i kommande hus. Hittade bland annat en pedalhink till vår nyrenoverade toalett, ny lampa till köksarmaturen, en uteväxt som komplement till det jag redan hade och en regnjacka.

Sedan jag kom hem har vi, mannen, syrran och jag städat och röjt hela dagen. Vi tog en kort paus efter att killarna lagts ut och låg däckade i diverse soffor och sängar men annars har vi kört på. Avlopp har rensats, kylen har tömts, torkats ur och fyllts på igen, rummen har återfått korttagningsstatus, blommor har arrangerats, gården har fått lite bättre ordning, tvätt har tvättats, förråd har rensats ytterligare, fönster har putsats, sopor har körts till återvinningen och så vidare och så vidare…

Imorgon kör vi ett race till. Svårt att hinna helga någon vilodag nu för tiden… Och på måndag ska vi försöka lämna huset i toppskick när vi åker till förskola, skola och jobb kl. 7.20 inför visning runt middagstid som vi därför intar på någon pizzeria eller liknande. Barnen får nog sitta och vänta i bilen sista stunden på morgonen medan jag fixar i ordning det som inte går att fixas klart med barnen i huset.

Det jag längtar efter nu är att få se fram emot det nya huset. Nu är vi så fast i allt som har med husförsäljning att göra och att få en ledig slappardag är så långt bort att det bara är dumt att längta efter känns det som. I vår får vi försöka få till lite slappartillfällen minsann! Snart jullov också… 😉

Kommentera

