familj · tankar · tro

Flytt- och livsstatus

Det blir långt mellan gångerna jag bloggar, men det händer desto mer i verkliga livet. Vi har fått en mikropaus i glappet mellan att ha tokröjt inför fotografering av huset och väntan på vad en byggare har för dom angående en ”bör kollas upp”-punkt på besiktningsprotokollet vi fick för en vecka sedan.  Snart läggs objektet ut på nätet och det är svårt att vara riktigt avslappnad någon gång. Antar att det blir visningar till veckan så innan dess måste vi rensa lite till i förråden, men om vi lyckas hålla övriga rum i hyfsat schack så är det inte så mkt mer att fixa.

Att hålla ett hus i schack med 4 barn i åldrarna leka-med-alla-möjliga-prylar-leksaker-som-annat-utan-att-plocka-undan-efter-sig är dock lättare sagt än gjort. Bara på förmiddagen idag har killarna (2 år) och lillskrutt (5 år) hunnit leka i killarnas rum, tjejernas rum, vindsrummet, vardagsrummet, köket, arbetsrummet och hallen och lämnat spår efter sig i alla dessa rum… Att bara hålla efter köket med tillagning av mat, dukning, bortplockning, diskning, torkning av bord och städning av killarnas matstolar samt golvet under dem och några meter bort är tillräckligt för att göra en trött… Men vi gör vårt bästa och hoppas på att syrran kommer och hjälper oss ytterligare en helg.

Det ska bli sååå skönt när (om? :S) försäljningen är avklarad!! Trodde vi gick i ett förut, men det var fel. Någonstans hann jag ändå hänga med något så när. Nu tar jag en dag i taget och hoppas att jag inte missar något alltför viktigt på vägen. Snart kanske man kan börja tänka framåt och längta lite efter nya huset!? Det finns liksom inte på kartan nu. Det är för väl att jag ändå är hemma en dag i veckan, för då hinner jag upptäcka att jag har en familj att ta hand om. Och så är det tur att jag kör till jobbet, för då hinner jag be och lägga allt i Guds händer på vägen. Han ska nog ta hand om oss, det har Han ju faktiskt lovat.

Kommentera

