familj · lärarrelaterat · musik · tankar · tro

Inte mycket action här inte…

Jobbar på för fulla muggar, försöker begränsa mig och så händer en massa annat typ hela tiden. Har påbörjat en mängd blogginlägg i huvudet, men låter den ofrivilliga bloggpausen hålla i sig ett tag till. Jag är sugen på att skriva, men en mängd orsaker sätter stopp för det för tillfället. Kanske blir mer när jag slutar jobba om några veckor, vi får se.

Tills dess har vi en hel del grejer på jobbet (det vanliga + specialdagar att planera och genomföra och framför allt ett läsår att avsluta med allt vad det innebär), Jesusmanifestationen och ett kalas imorgon, diverse kyrkrelaterade grejer som församlingsledarträff, musikråd och cellgruppsavslutning, en husvagn att se över utrustningen i, vinterkläder och -skor att städa undan, sommarkläder att inventera och införskaffa till växande barn, husprojekt som står tokstill, lovsångssjungning att planera och genomföra, Trinityrelaterade träffar, lovdagar att ta vara på (försöker ordna barnvakt för att få göra något bara maken och jag, får se om vi får till det den här gången) och som vanligt ska jag under tiden försöka att inte gå in i någon hård vägg.

Sommarsolen ger mig dock oanade krafter och energi och jag tar varje tillfälle i akt att få sitta och njuta av solens varma, lena strålar… Finns inget ljuvligare! Har också goa kollegor som gör svåra saker något lättare.  Men det ska bli sååå skönt att bli mammaledig på heltid i någon månad innan vi kör nästa race… Mmmmm, längtar! (Till sommarlovet alltså! 😉 )

One thought on “Inte mycket action här inte…

Kommentera

