familj · musik · tankar · tro

Skön krasch

Livet rusar vidare. I rasande hastighet. Igår kväll hade jag dock en skön kväll med några mammor. Och mot slutet av kvällen en krasch. Ibland kan det dock vara rätt skönt att krascha. Speciellt om man har älskade vänner som genast gör allt för att stötta och hjälpa.

Det blev plötsligt så tydligt för mig att vissa saker tagit så mycket tid och energi att andra viktiga saker inte rymts i min tankeverksamhet och engagemang. En smärtsam upplevelse. Minst sagt.

Men lite tårar kan läka också. Skönt att få visa sig sårbar. Otillräcklig. Skönt att få höra att man är bra ändå. Och att man inte är ensam.

Idag har jag gått på stan med kära vänner. Skönt. Trots ihållande huvudvärk. Vi tog god tid på oss att äta lunch och fika. Och surrade förstås. Lyx. Hittade lite bra grejer och tog mig till och med i kragen och lånade hem några glasögon!

Imorgon ska våra stora tjejer få vara med och sjunga på gudstjänsten. Och så tror jag att jag har rep på eftermiddagen, men så långt har jag inte orkat titta än. Får ta en dagsbit i taget. Blott ett ögonblick i sänder. Allt ju vilar i min faders händer. Skulle jag som barn väl ängslas då?

Kommentera

