familj · lärarrelaterat · tankar

Så trött man kan känna sig…

Tog ut segern i förskott igår kväll… Lillskrutt fick ett utbrott när hon skulle gå och lägga sig (det blev aningens för sent så det hann slå över…). Hennes gråt oroade och väckte storplutt och efter en stund även lillplutt. Så vi hade tre gråtande barn till och från under vad som kändes som en evighet… Äntligen hemma såg jag bitvis och jag vet inte om det var ett ovanligt oinspirerande avsnitt eller om det berodde på ledsna, vakna barn och jobb parallellt som gjorde att programmet och kvällen inte blev särskilt njutbar – trots Ben & Jerry’s-sällskap!

Nåja, dagen igår var bättre än eftermiddagen och framför allt kvällen i alla fall. Och idag regnar det och då kan man ju lika gärna åka och jobba om en stund. Ikväll har mannen cellgrupp (/bönegrupp/smågrupp/hemgrupp/…?) och jag kommer att sitta med jobb förmodligen. Måste se över vilka läromedel som ska beställas inför hösten bland annat. Läskigt – speciellt som jag inte ens vet säkert om det är jag som jobbar i klassen då! Resten av veckan är färdigbokad så jag behöver inte oroa mig för att bli rastlös eller uttråkad i alla fall! Som vanligt med andra ord.

Bara att bita ihop och göra sitt bästa. Eller kanske lite mindre så jag håller ett tag till…?

Kommentera

