familj · lärarrelaterat · tankar

Ljuvliga tisdag…

Så skönt det är med en mammaledig dag mitt i veckan! Speciellt när det är så mycket jobb på skolan att jag måste ta med mig jobbet hem eftersom jag inte hinner det jag måste på jobbet. På tisdag hinner jag vara mer ledig och sparar jobbet några timmar. Jag kan koppla bort allt jobbrelaterat lite och till exempel hinna sätta mig på balkongen medan solen värmer som skönast och pojkarna sover i vagn på andra sidan huset… Ta en kopp kaffe eller två (självfallet med något smarrigt till!) medan lillskrutt endera är ute och cyklar eller får lov att sitta vid datorn en stund. Ändå har jag hunnit med att utfodra barnen, duscha killarna och ska jag vara ärlig så blev det en del jobbrelaterat ändå i förmiddags, trots att jag tänkt låta bli…

Jag njuter verkligen av att hinna göra saker i lite lugnare tempo! Tänk att till exempel hinna gå på toa i lugn och ro! Det funkar åtminstone när killarna sover… Duschningen passade jag dock på att göra när jag duschade killarna, men vi hade åtminstone inte bråttom. Första dagen på länge då vi inte hade något som helst inbokat, ingenting att åka iväg till. Eftermiddagen var visserligen lite sjåig då det var svårt att möta alla barns behov av uppmärksamhet och aktiviteter, men nu kommer nästa lugnare tillvaro då barnen läggs en efter en (fast två först förstås… 😉 ). Och ikväll kanske jag ska slå på TV:n för ovanlighetens skull eftersom det är Äntligen hemma… Fast jag har lite jobb jag måste göra innan jag slocknar ikväll som jag inte orkat ta itu med än. Kanske ska ta det snart så jag får resten av kvällen ledigt sedan.

Hade tänkt begränsa jobbet mer efter påsklovet, men det har dykt upp så mycket extra på jobbet att jag inte hunnit med det kontinuerliga så det har inte gått så bra… Det har gått förskräckligt dåligt faktiskt. Får hoppas att vissa saker lugnar sig så jag har större möjlighet att begränsa mig. Annars blir det riktigt tufft fram till sommaren…

One thought on “Ljuvliga tisdag…

Kommentera

