familj · musik · tankar · tro

Lite kvar av helgen än

Snart ny vecka med nya utmaningar. Innan dess är det dock lite kvar av helgen. Söndag kväll är inte riktigt slut än.

Har haft en skön, behövlig helg. Visserligen ganska späckad med diverse händelser… Som att vi, både mannen och jag, var på ledarutbildning i Umeå och var borta från 7 till ca 22.30 igår (lördag). Men vi hade bara oss själva att hålla rätt på, serverades mat och fika, fick höra inspirerande och intressanta förläsningar, fick sjunga lovsång – allt utan att behöva hålla koll på var barnen höll hus, när det var dags för sovning och så vidare. Småbarnsföräldralyx med andra ord!

Idag har också varit en härlig dag. Vi sjöng i Ursvikens pingstkyrka (Brukskyrkan) och visserligen var jag nervös inför som jag alltid är eftersom jag vill förmedla något, vill att folk ska känna att låtarna passar och så vidare men det är ändå härligt att få ge. Ge av sina gåvor. Visst var det lite sjåigt när en av killarna blev superledsen när vi körde igång första låten och inte blev nöjd förrän han var i min famn (vilket inte är helt lätt åtgärdat medan man leder andra i en sång och håller en mick i ena handen…). Men det var väldigt roligt att involvera tjejerna i de första två låtarna och att storskrutt rent av sjöng solo. Och låtarna blev bra. Det var skön atmosfär. Det var helt enkelt gott att vara tillsammans inför Gud.

När vi kom hem tog syrran och jag itu med den tjocka iskakan framför vårt hus som blir av att det lutar neråt åt vårt håll där smältvatten tidigare samlats och frusit till i omgångar i norrläge. Skönt att få påskynda våren.

Ikväll ska vi mysa, mannen, syrran och jag. Njuta av att vi gjort bort vissa grejer och har en stund för oss själva. Förhoppningsvis vill säga… Killarna satte igång och prata och blev missnöjda efter ett tag, men vi får hoppas att de somnar snart… Och tjejerna brukar inte vara några problem med vid läggning, bara man kommer igång.

Ibland känner man sig otillräcklig. Det har jag fått smaka på på sistone. Smakar beskt. Men jag har försökt att lägga allt i Guds händer och nu får jag lita på att han tar hand om mig och alla i min omgivning i veckan. Det kommer att behövas.

Kommentera

