familj · hos oss förr - vardagsrum · tankar · tro

Status efter helgen

Hade sett fram emot familjefestligheter på kyrkan som var i lördags och blev väldigt besviken när lillplutt kräktes på förmiddagen. Vi har aldrig tidigare blivit bjudna hela familjen och erbjudits barnpassning för att alla ska få ut något av det, men syrran som hälsade på i helgen erbjöd sig vara hemma med lillplutt så vi andra fick åka. ❤

Familjefest

Vi hade supertrevligt och jag är så tacksam att vi fick vara med! Temat var hur man praktiserar tron även i hemmet och vi fick till och med med oss en goodiebag hem med tips, idéer, en skiva och lite annat smått och gott fint förpackade i specialsydda påsar för tillfället.

På söndagen (lillskrutts födelsedag som jag får skriva mer om någon annan gång…) fick mannen feber och kände sig allmänt hängig men tjejerna skulle vara med på eftermiddagsgudstjänsten och sjunga. Det händer heller inte särskilt ofta så jag åkte in med dem medan mannen fick vara hemma med pluttisarna.

Barnsång

Senare på söndagkväll smällde det till rejält. Vi spydde en efter en, förutom mannen (som än så länge klarat sig) och lillplutt (som gjorde bort sitt på lördagen). Jag hjälpte till så gott jag orkade, men när jag också började spy fick mannen dra det tyngre lasset. Han körde 3 maskiner under natten till måndagen och ingen av oss sov särskilt bra. Blev hemma hela bunten igår och några av oss sov bort i princip hela dagen.

Dagens mål har varit att duscha hela familjen, bädda rent alla sängar och fortsätta tvätta. När lillskrutt spillde cola i soffan imorse tänkte jag att vi lika gärna kan tvätta upp alla soffodral när vi liks är igång.

Tvättning pågår

Status för närvarande: alla duschade, mannen på jobbet, sänglinnen tömda, tvättmaskinen går varm, torktumlaren likaså, huvudvärken inte lika intensiv. Kvar att göra: tvätta vidare, bädda alla sex sängar, försöka hitta någon lucka att vila (blir när mannen kommer hem)… Tacksam för: att vi fick vara med på festligheterna i helgen och för att vi har väl fungerande tvättmaskin och torktumlare.

3 thoughts on “Status efter helgen

  1. Mina barn är numera vuxna. Men ditt inlägg fick mig att minnas hur det kunde bli ibland. Men man överlevde och dom oxå.

    Låter som en trevlig kyrka ni är med i. Tänk att någon/några tar sig tid att göra sådana påsar till alla.

  2. men ohhhhh…… önskar jag var närmare och kunde hjälpa till….. saknar er SÅÅÅÅÅ och önskar vi bodde närmare så man kunde avlasta varandra! Kram

Kommentera

