familj · lärarrelaterat · tankar · tro

Omdömen, mödomen, domänen…

Nu snurrar det i huvudet så nu orkar jag nog inte mer… Tror att jag gjort mitt bästa när det gäller omdömena nu. Jag kan ju inte gärna hitta på vad elever kan eller behöver utvecklas inom utan får helt enkelt nöja mig med att jag skrivit så gott jag kunnat utifrån vad jag vet och tror… (Försöker övertala mig själv…)

Nu ska jag nog lägga ner mitt värkande huvud i soffan en stund medan mannen lagar middag och barnen tjoar… Kanske att jag assisterar genom att försöka hålla barnen bredvid mig och inte i köket, men i övrigt ska jag försöka att ge/ta mig själv en liten paus.

Skulle gärna skriva något om barnen, till exempel avsluta det påbörjade inlägget om vår 7-åring, men det får bli vid ett senare tillfälle. Imorgon sjunger vi i kyrkan och efter det ska storskrutt på kalas och sedan hoppas jag att vi får lite andrum inför kommande minst sagt hektiska vecka med utvecklingssamtal att hålla och gå på, studiebesök att rodda, snöskulpturtävling, cellgrupp, tvillingträff, vara utan vår bil under några dagar medan backskadan åtgärdas samt dragkrok sätts på (blir endera lånebil eller hyrbil förmodligen), mejl att mejla, lektioner att planera, gofika att fixa till jobbet för att sedan ta itu med helgens göromål… Som sagt en ganska välfylld vecka.

Soffan nästa. Over and out.

Kommentera

