familj · lärarrelaterat · tankar

Glappar lite…

Long time no see… Jobbar en hel del nu. I veckan är det utvecklingssamtal och jag försöker få till så rättvisa omdömen jag kan utifrån mina förutsättningar som ny klasslärare (ja, ny lärare över huvud taget!) och ny i klassen sedan terminsstart. Känner mig inte bekväm i situationen som bedömare, men jag gör så gott jag kan och börjar lite smått känna att det får duga. Ska dock bli uuurskönt när nästa vecka är över (om alla kan komma till bokade samtal vill säga). Har inte många elever och har ännu färre utvecklingssamtal samt endast 3 ämnen. Däremot har jag två kursmål (3:ans för 3:orna och 6:ans för 4:or och 5:or) i en och samma klass och så är jag ny på det här. Så jag tar mig rätten att oja mig ändå. 😉

Ska försöka att inte jobba så mycket i helgen. Men vissa grejer går ju liksom inte att skjuta på. Och så är det en mängd kalas att köpa presenter till, skicka iväg barn till samt att ordna, närmare bestämt 3 inom loppet av 1 vecka, och de senaste veckorna har det varit kalas 4 av 5 veckor… Detta givetvis utöver jobbet (och all övertid) och diverse annat.

Men på något sätt så har jag ändå blivit lite mer avslappnad. Inte lika mycket magont och huvudvärk. Inte riktigt lika orolig och tyngd av otillräcklighet. Och på kvällarna har jag varit så slut att jag ibland somnat innan mannen!!! Det ni!!! Så sömnsvårigheter kan jag inte heller klaga över. Har haft hjälp av svärfars några dagar då de kommit så mannen fått jobba lite av sin beordrade övertid samtidigt som jag jobbar. Annars turas vi ju om att vara hemma eftersom killarna inte börjat förskola än. Och det är nog svårförenligt med mannens 50 % (+ beordrad övertid) och mina 63 % (+ egeninsatt övertid för att vara på banan). Det blir liksom inte 100 % totalt…

Men snart är det påsklov och då ska jag försöka att släppa så mkt jobb jag bara kan! Det tror jag vi alla kommer att må bra av. För som det är nu håller det inte i längden… Märker att jag missar en del som jag vanligtvis inte missar. Det glappar liksom…

Kommentera

