familj · tankar

Tvillingar på snart 1 1/2

Har länge tyckt att killarna är relativt lugna. Ser ju vissa vänners barn i liknande ålder som är fartigare och livligare än våra killar. Undrar dock om det är dags att omvärdera den inställningen… För nog är de ganska gasiga nu! Och påhittiga!

Hittade just den ena killen lekandes med den avtagbara dammsugedelen, öppen med det dammsugade innehållet på golvet… Tog hand om skräpet, tömde det som var kvar inuti och satte ihop dammsugaren samtidigt som jag undrade om jag satt fast den lilla delen dåligt efter att ha använt den nyss. Kunde han vekrligen ha åstadkommit det där själv!? Men strax efteråt så kom jag på killen att hålla på att pilla på knapparna där man kopplar ur den lilla delen…
image

Får se till att tömma den flitigt framöver… Behöver den där snabbdammsugaren framme eftersom den används dagligen, oftast flera gånger varje dag!

Medan jag tog hand om det var den andra killen på väg upp i en matstol…
image

Vi har konstant alla köksstolar och pallar nedtippade när vi inte sitter på dem (i så lång utsträckning vi kommer ihåg). Men nu har de lärt sig tippa upp kökspallen och har gjort några försök med stolarna också och då är det inte så lätt att hålla dem undan från köksbordet!

Har därför ganska fullt upp när jag är mamma”ledig”… Men söta som stryk är de och kramarna man får är ljuvliga. Så det är helt klart värt det ändå. (Även om jag ibland längtar tills de passerat typ 3 års ålder… eller kanske 4-5…)
image

Kommentera

