familj · musik · tankar · tro

Genomtrött

Vilken dag! Som väl var fick vi sova rekordlänge imorse. Till kvart i 8!!! Tjejerna vaknade två timmar innan men de satte sig och såg på TV och vi andra sov vidare/somnade om.

Vid 10 träffades vi några vänner i stan och gick en timmes promenad, köpte present till storskrutts kompis för att sedan åka hem, packa ihop och åka vidare till storskrutts kompis där vi hade gemensamt kalas för våra nyblivna 7-åringar! Gästerna kom, gästerna gick och i samma veva som det senare så åkte mannen till kyrkan för att repa inför kvällens gudstjänst. Han kom tack och lov tillbaka en sväng efter 17 för att en dryg timme senare åka tillbaka till kyrkan och spela i kvällens lovsångsteam. Under den timmen slapp jag vara ensam över middag och när vi skulle packa ihop hela familjen för att åka hem.

Vaknade imorse med gårdagkvällens huvudvärk, som jag så ofta gör på lördagar nu för tiden, och efter promenaden kände jag att kroppen var ganska slut. Det kryper och värker fortfarande i musklerna, precis som när man håller på att bli sjuk eller har feber, men utan att bli något mer…

Killarna ligger nu i alla fall. Dags att ta tag i tjejernas läggning och sedan får vi se om det blir säng för mig med eller om jag ska slötitta på melodifestivalen… Är dock inte så sugen som jag brukar. Kanske läser och dricker cola i sängen i stället… Och hoppas att jag får vila ut i natt och vakna piggare och fräschare imorgon!

2 thoughts on “Genomtrött

  1. Hej!
    Jag vill vara anonym. Men jag vet att du är med i Pingstkyrkan och jag vet att du sjunger! När jag snubblade över en låt ikväll som jag tyckte så mycket om så kom jag å tänka på dig. Såg framför mig hur du framför den här låten akustiskt med din make på gitarr framme på scenen på Pingst. Får du för dig att göra detta nån gång hoppas jag du bloggar om det innan så sitter jag nog bänkad den söndagen 🙂

Kommentera

