familj · resor · tankar

Paus del 2

Efter att ha legat och dragit oss på söndag morgon, för första gången på jag-vet-inte-hur-länge… så fixade mannen te och en rostad macka på säng för att efter att ha läst lite till tillsammans fixa en lyxig hotellfrukost. Lånade syrrans morgonrock (så kan man inte göra på hotell minsann!) och vi tog goood tid på oss med alla morgonbestyr. Ni vet, äta frukost, tvätta sig, klä sig, hänga upp en spegel i hallen…

Paus spegeluppsättning

Tja, hänga upp speglar är väl inget man gör varje morgon, men det kan vara en bra grej att göra för att hjälpa sin syster som tack för lånet av lägenheten! 🙂 Själv skulle jag aaaldrig ha fixat det själv och till och med mannen tillstod att det skulle vara rätt svårt att göra själv och han är ju karl… 😉 Men nu sitter den uppe och jag hoppas syrran blir nöjd med upphängningen.

Tog en tur på stan. Tyvärr var favvobutiken Lagerhaus stängd (och även Monki, som numera finns även i Umeå för er som inte visste det!) men vi hade butiker att besöka ändå. Köpte mig ett bokstöd till jobbet så jag får lite bättre ordning på mina boktravar och så gjorde vi lite nyttiga inköp på clasohlsons. Mannen pysslar för fullt med armaturer och spottar som ska fixas till olika rum här hemma. Sådana inköp är också svåra att få till om man vill göra det tillsammans och behöver diskutera i butik. Barnen brukar inte vara särskilt förtjusta i det… Och i stället för att sätta oss på ett mysigt kafé och äta smarrigt nybakat fikabröd så satte vi oss på Mc Donalds. Deras kaffe är ju sååå gott!!! Går att ha mysigt där också, faktiskt. 😉

Paus kaffe

Kan tillägga att inte vi inte bara köpte husgrejer och jobbgrejer på stan. Lyckades fynda snygga och tokbilliga jeans till mannen också! Och jag fick mig en påse te och ett skärp på Indiska för 9 kronor (tack vare wrapp…). 🙂

Det var härligt att komma hem och få krama om barnen. De hade förstås haft det bra med farmor och farfar som en stund efter att vi kommit avvinkades enligt tradition i köksfönstret.

Paus vinkning

Vi är sååå tacksamma för helgen som varit! Det har varit riktigt slitiga veckor sedan jag började jobba och det är svårt att hinna med familj och hem. Ska försöka bli bättre på att inte jobba så mkt (minska ner på kvälls- och helgjobb) men det är toksvårt att veta vad jag ska välja att inte hinna med… Känns i alla fall som att vi hittat tillbaka lite nu när vi hunnit prata en massa och jag märkte direkt när jag kom hem att jag har aningens större tålamod med barnen. Är glad att vi bad om hjälp och hoppas få fler chanser att komma ikapp åtminstone i äktenskapsrelationen eftersom det betyder mycket även för alla andra livets pusselbitar…

Kommentera

