tankar

Borttappad gella sökes

Känner inte riktigt igen mig själv och undrar var ursprungsgella tagit vägen och om hon någonsin kommer tillbaka? Gella är rätt strukturerad och brukar ha hyfsad koll på saker och ting. Hon älskar sin almanacka och skulle inte tappa bort den i första taget, vilket dock har inträffat nu. Hon skulle också vara lite mer inspirerad inför saker och ting som ligger framför och vara beredd att engagera sig men är i dagsläget nöjd om hon tar sig igenom dagarna utan för mycket magkatarront och huvudvärk… Dessutom skulle hon hinna med lite mer av sådant hon brukar unna sig, som att slöläsa lite bloggar/tidningar och kanske rent av hinna läsa ikapp några nummer av dagstidningingen Dagen hon får i mejlboxen tre dagar i veckan och i postlådan en dag i veckan. I dagsläget får hon vara glad om hon hinner (läs orkar) sortera posten så den inte samlas på hög på kökssoffan…

Nåväl. Om någon hittar en ljusturkos almanacka som det står ”gella 2013” på så kanske även gella återfinns i samma veva… Åtminstone en del av henne. Och gärna innan helgen så hon får koppla av och njuta av en natt borta utan barn…

Har dock haft en väldigt trevlig kväll med personal på skolan jag jobbar på och kände mig uppmuntrad på vägen hem. Anledningen var otroligt sorglig eftersom vi avtackade en pärla på skolan… Men vi hade trevligt, jag unnar henne det nya hon går in i och så hoppas jag kunna bibehålla kontakten. Tackar Gud för den fina personal som jag får jobba tillsammans med mitt i allt nytt och påfrestande!

Kommentera

