familj · lärarrelaterat · musik · prylar · resor · tankar · tro

Tillbakablick på året 2012 och liten sneak peak på 2013

Året då vi började lära oss livet som fyrabarnsföräldrar (de föddes ju redan 2011 men första månaderna var det mest att ta sig igenom dagarna och inte så mycket mer…) och lära känna våra två nya familjemedlemmar. Året då vi gjorde oss av med en massa bebisgrejer för att avsluta bebislivet för egen del. Året då jag började jobba… Året då Trinity spelade in andra plattan (släpps i vår) och jag därmed mitt andra solo (räknar då inte med inspelningen som vi gjorde i Efs-kyrkan i Ånäset för över ett decennium sedan med ungdomskören Ungdomskören Kefas… 😉 …hi hi). Året då storskrutt började förskoleklass och därmed var inne i skolkarusellen…

Vi hade tänkt vara hemma i somras eftersom det inte är så lätt att åka på semester med 4 barn varav 2 bebisar… Hade också planerat öppet hus till mannens 40-årsdag och det kändes som att vi inte behövde planera in mer. Men begravning för mannens mormor samt födelse av barnens första kusin fick oss att ändå planera in en tripp till både Undersåker (nära Åre) och därefter vidare ner till Gävletrakten. Dessutom så överaskade vi ju mannen och svärmor med en resa mot hemligt mål, nämligen Mantorp utanför Linköping där vi körde Ferrari… 😀 Så det blev ju en del resande ändå. 😉

Blickar jag framåt så är det som upptar mina tankar mest jobbrelaterat. Det känns minst sagt spännande att gå in i mitt livs längsta lärarvikariat (en termin) och jag ber varje dag till Gud att han ska hjälpa mig i det. Pojkarna kommer att börja förskola i höst och fram till dess ska mannen och jag turas om att vara hemma med dem. Funderar som vanligt i banorna ”nu är det nog dags att kapa något, undra vad…”, men vi får se hur det blir med den saken. Till sommar blir det nog till att testa husvagnslivet som fyrabarnsfamilj… Men det får vi planera en bit in i våren.

Årets almanacka är återigen från personligalmanacka.se och den är redan fylld med diverse kommande händelser… Men jag ska försöka att leva i nuet och ta en sak i taget. Wish me luck! 😉

gellas almanacka 2013

Kort sagt så har 2012 inte varit i närheten så händelserikt som 2011 som jag skrev om för ett år sedan… Men det är för väl att inte alla år är så händelserika! 2012 har ändå varit ett härligt år och jag måste säga att jag trivs med mitt liv om än det kan vara lite väl hektiskt ibland. Jag älskar min familj, jag älskar livet med Jesus och jag trivs på den plats vi bor med de vänner vi har omkring oss och med den församling vi är med i. Ser fram emot ännu ett år med samma premisser! Nytt för året blir mer jobb för egen del, och äldre barn. Hoppas ni också har mycket gott att se fram emot! Gott nytt år på er alla finingar!!

One thought on “Tillbakablick på året 2012 och liten sneak peak på 2013

  1. Jag tycker att ni med era fyra barn verkar ha haft ett väldigt händelserikt 2012!! Hoppas 2013 blir ett toppenår! Kram!

Kommentera

