familj · jul · lärarrelaterat · tankar

Mer än trött

Nu är jag så trött att jag skulle bryta ihop av minsta lilla. Kanske borde stänga av mobil och mejl så jag slipper förfrågningar av olika slag… Jobbade extra idag men nu har jag äntligen jullov!! Fast någon gång under lovet måste jag förstås börja planera för vårterminens jobb… Finns liksom ingen avsatt arbetstid till det. Och extra mycket blir det ju när jag ska ansvara för ämnen jag aldrig ansvarat för förut… Men inte än. Först ska jag vara ledig och rå om familjen.

Slog in några klappar som legat tillsammans med tjejerna nyss. Visste inte om jag var färdig med inköpen, men det visade sig att alla förutom en klapp var inhandlade, och de allra flesta har jag klickat hem via nätet. Smidigt. Men det blir till att få till en stadstripp under morgondagen någon gång… Mannen jobbar så vi får se hur vi löser den biten. Kanske får be honom göra inköpet för att spara tid…

Hann aldrig se förra veckans Äntligen hemma-avsnitt (finns på webben en vecka efter att det sänds) och det kändes trist. Men veckans julavsnitt får jag bara inte missa. Det är det enda på hela veckan jag är intresserad av på TV så det tycker jag att jag kan få unna mig. Ska kanske ta mig en kopp te nu och sätta igång TV och dator med en gång…

Kommentera

