lärarrelaterat · musik · tankar

I studion…

Ja, då var inspelningen av solot till Trinitys skiva gjord! Pust!! Hektisk vecka med sista arbetsveckan innan jullovet, julbord med personalen igår, träff med några kollegor imorgon och så skivinspelningen ikväll… Men nu är det gjort och det känns väldigt skönt. Svårt att fota sig själv, men körledaren fångade jag i alla fall.

Inspelning ML

Det var fruktansvärt nervöst. Hur gulliga körledaren och studioägaren än var så är det ändå en ovan situation. Och med höga krav så tycker jag sällan att jag gjort tillräckligt bra ifrån mig… Men det är kul att få chansen! Och resultatet, ja det ser ni här…

Inspelning AG

Tja, eller det syns väl inte så mycket, men det syns att några filer är inspelade i alla fall. 🙂 Och hur det låter får vi se (/höra) i vår… Typ i maj förväntas skivan vara färdigmixad och redo för att släppas. Ska bli GRYMT spännande att höra både mitt solo som kommer att klippas ihop av ett gäng tagningar, samt kören, kompet och alla andra inblandade när allt är helt klart! Samuel Ljungblahd gästar på en låt, live-blåsare med mera kommer att göra skivan till en riktig höjdare hoppas vi. Men det är ju ett tag till maj… Lovar att hojta till när plattan finns till försäljning. 🙂

2 thoughts on “I studion…

    1. Minns inte om jag svarade på din blogg… Men ja, det är nytt material på plattan. 🙂 Allt egenskrivet av Mattias. Det kan dock hända att du hört någon låt på konserter eller dylikt eftersom vissa låtar skrevs för några år sedan.

Kommentera

