familj · pyssel · tankar · tro

Rättelse…

Så här kan det gå när man helst inte bloggar utan bilder… Då kan ett inlägg bli liggandes i en vecka (eller längre) utan att publiceras i väntan på bildöverföring… Men nu ger jag upp och så postar jag ändå. En vecka senare. Håll till godo… 😉

Det jag skrev om torsdagen i detta inlägg utspelade sig i själva verket på fredagen… Ska vi skylla på feberyra? Efter att ha vänt ut och in på dagarna så kom jag till slut ihåg att jag ju faktiskt var hemma med de tre yngsta barnen i torsdags medan mannen jobbade och storskrutt var på skolan. Mådde dock inge bra så mannen åkte och handlade och kom hem tidigare. Minns inte när själva förkylningen bröt ut eftersom jag var trött i övrigt av att ha jobbat över en del och haft fokus på att få ihop det på jobbet trots annalkande förkylning samtidigt som hemmalivet tuffar på som vanligt. Inte så lätt att ta det lugnt som föräldraledig så därför blev jag däckad på fredag när mannen tog över hemmaansvaret…

Idag är första feberfria dagen och det är ju för väl för imorn ska jag jobba igen och nu är det julfesten som står för dörren… Ska bli sååå skönt med jullov om 2 veckor! Det blev ingen kyrka för oss utan jag passade på att sova några extra timmar på förmiddagen medan mannen och barnen lekte kyrka för att stilla kyrkabstinensen hos de äldsta barnen… Vi har helgat vilodagen genom att baka papparkaksjulkrubba! Eller delarna till den i alla fall… Får se om vi får ihop nåt av det senare. Om inte så har vi i alla fall gjort något mysigt med tjejerna.

Kommentera

