familj · jul · lärarrelaterat · musik · tankar

Avbokade trevligheter

Hade en del trevligheter inbokade för helgen men det blev inte mycket av det… Konserten med Dynamic Vocal igår kväll lyckades vi inte hitta någon barnvakt till så vi kunde gå hela familjen från 4 år och uppåt. Men det vare lika bra det för jag har legat däckad sedan i torsdags så mannen och tjejerna fick gå på konsert medan jag samlade ihop krafter för att fixa läggning av killarna.

I torsdags morse väckte mannen mig när det närmade sig avfärd för honom och storskrutt. Klev upp med huvudvärk och mosig och febrig kropp för att ta tag i frukostmatning. Uttryckte en önskan om att han gärna fick komma hem tidigare om han kunde jobba hemifrån något. När jag satt där tittade mannen på mig och sa ”Jag kanske borde stanna hemma idag”. Han fick inget svar så han fortsatte ”Ja, jag borde va hemma idag. Så gör vi. Jag ska bara följa storskrutt till bussen.”. Så fort han kom tillbaka gick jag och la mig och sov bort hela förmiddagen, gick upp och duschade och så sov jag några timmar på eftermiddagen i soffan… Och igår var jag inte bättre. Men idag har det vänt! Kände mig dock inte fräsch nog för att åka till kyrkan mellan 13-19 som det var tänkt…

Blir kanske hemma imorn också. Ursprungstanken var att jag skulle va med och sjunga imorn på förmiddagsgudstjänsten på pingst för att sedan åka iväg till Anderstorpsaulan och vara med på det årliga ”Musik i advent” med bland annat Efs alla körer. Det blir dessvärre ingen sång för min del. Men är du sugen på adventskonsert så är du välkommen till Anderstorp kl 16.00 alternativt 19.00. Gudstjänsten på pingst blir nog en höjdare den med.

Har en hektisk vecka med skolans julfest framför mig så nu gäller det att bli frisk så jag orkar jobba på måndag. Får se om jag orkar skriva lite blogginlägg om våra guldklimpar som växer och frodas…

One thought on “Avbokade trevligheter

Kommentera

