familj · lärarrelaterat · tankar

Jobba ifatt, går det?

Jag försöker verkligen att inte slita ut mig på jobbet nu. Samtidigt som jag försöker jobba ifatt. Går det? Känns som en omöjlig ekvation.

I veckan har vi nobelfest vilket innebär merjobb och nästa vecka är det avslutningsfest vilket också innebär merjobb… Samtidigt ska jag försöka hålla koll på vad de lär sig och hur de ligger till och det är där jag känner mig grymt otillräcklig! Och så dyker det hela tiden upp småsaker som det visar sig att henne jag vickar för har haft i benmärgen och gör av bara farten medan det för mig tar ett tag innan jag ens hittar rätt och sedan får klura ut hur jag ska bära mig åt för att förverkliga och färdigställa.

Raster finns knappt på kartan, men jag ska verkligen försöka bli bättre på att bara göra det jag hinner och sedan låta resten vara. Annars kommer jag inte hålla i många år, eller månader… Men det är svårt för en sån som mig att hela tiden ligga lite efter… Jag som helst ligger steget före för att känna mig nöjd och trygg…

Idag har mamma varit hemma med pluttisarna, lillskrutt och efter skolans slut även med storskrutt. Kunde därför jobba tills jag var hyfsat klar (så klar jag kunde bli inom någon hyfsad tid…). Imorgon kommer mannens föräldrar och då hoppas jag på att göra undan lite på jobbet så jag får ledigt i helgen. Fast det kan bli svårt i och med nobelfesten som vi ska duka inför imorgon eftermiddag + lite annat inför det… Nåja, en dag i taget. Det får räcka för nu. Over and out.

Kommentera

