familj · hos oss förr - vardagsrum · lärarrelaterat · tankar · tro

Första arbetsveckan

Första arbetsveckan börjar gå mot sitt slut. Egentligen slutade den igår (jobbar må-on) men i eftermiddag ska jag in en sväng och julpynta klassrummet med en kollega inför morgondagens adventskalenderstart samt checka av lite annat. Barnen får följa med eftersom mannen jobbar. Och så har vi kalas på agendan…

Första veckan har gått rätt bra. Undervisningsmässigt sett. Däremot är det mycket annat som ska klaffa innan jag kan slappna av och helt och hållet fokusera på det jag är där för, nämligen barnen och undervisningen. Jag har ju vickat på skolan tidigare och känner till både lokaler och barn, men det är en helt annan sak att ta över ansvaret för klassen (även om jag gör det med två till och bara fram till jul). Grejer som man vanligtvis inte behöver veta var de finns eftersom mentorn för klassen kommer tillbaka efter mig exempelvis. Och så har vi ju logistiken, suck!

Vaknade med migränvarning igår morse, men det lugnade sig framåt lunch tack och lov (ser det som bönesvar för det brukar inte lugna sig så snabbt utan snarare hålla i sig till dagen därpå). Idag är det till att ställa om till att vara mamma”ledig” med allt vad det innebär…

Men trots att det är rätt cirkusaktigt så njuter jag.

För det här kan jag utan och innan. Måste bara fundera ut hur jag ska göra med killarnas sovning idag eftersom vi ska åka iväg (med bil) mitt i ordinarie sovtid (de sover i vagn ute)… Det är nog dags att ge dem lunch och så får de sova tidigt… De är väldigt trötta… Och i helgen är det diverse sjungningar, men det får jag fokusera på just innan varje sjungning. En dag i taget, annars går jag under.

Kommentera

