familj · tankar

Med handen i syltburken…

När jag duschat killarna i förmiddags fick de leka en stund i badkaret medan jag själv duschade. Lillskrutt ville inte duscha och jag skippade fajten och tänkte att hon får duscha samtidigt som storasyrran vid senare tillfälle. Sedan fick de riva nedervåningen medan jag tog tag i något jag behövt göra länge. Nämligen fortsatt sortering av kläder i min garderob. Nu har jag testat alla tröjor (inte tjocktröjor) och sorterat om i högar. Inte bara i långärmat, kortärmat och så vidare utan även en hög som ska skänkas och plagg jag lägger undan i en hög för oömma kläder. Och nu är äntligen alla amningströjor undanröjda! Sååå skönt! Upptäckte en del plagg som jag inte kunnat ha under graviditets- och amningstiden och därmed glömt bort men som nu funkar alldeles utmärkt som vardagsplagg. Ett och annat trevligt fynd gjorde jag också. Nice!

Efter det började barnen vilja gå upp och de fick de göra. Men eftersom lillskrutt var i närheten (lekte med dem ett tag) så fortsatte jag min duktiga förmiddag genom att vika och sortera lite tvätt. En av killarna lät dock ledsen (storplutt) och när lillskrutt inte längre ville hjälpa till att hålla koll på dem så gick jag upp och möttes av…

Vi får ofta höra att de är hemskt lugna och ”snälla” (avskyr det uttrycket om jag ska vara ärlig…) våra killar, men det hindrar ju inte från att de ändå tar sig upp på diverse olämpliga ställen. Risken att falla ner är inte jättestor eftersom de är försiktiga (jag gick ju faktiskt och hämtade kameran för att föreviga och kunna påminna mig själv om att det inte bara är mysigt att vara mammaledig med småttingar…). Men det går att göra hyss även på ett försiktigt sätt… Nyduschad och allt… Och kniven ska inte få ligga framme mer…

One thought on “Med handen i syltburken…

Kommentera

