familj · lärarrelaterat · musik · tankar

Paradigmskifte

Det är vansinnigt mycket i huvudet nu. I församlingen planerar vi för år 2013 samt en julkonsert med Dynamic Vocal med en del fix kring; i Trinity har vi några spelningar kvar inför jul bland annat med Cyndee Peters och som förband på en improvisationsteater; hemma klättrar killarna på allt möjligt, stökar ner allt vad de hinner och gnäller och är svåra att räcka till för, dessutom har vi en 4-åring som får diverse utbrott och de utbrotten är inte nådiga! storplutt som har läxor man ska hjälpa till med och annat fix som att de denna vecka skulle klä sig i gammeldags kläder en dag, göra i ordning en julklapp att skicka till fattiga barn och så ska föräldrar och syskon ha en pysseldag på lördag för att inte tala om allt annat som hör ett hem till; när det gäller jobb så försöker jag bäst jag kan och hinner förbereda mig både mentalt och praktiskt inför jobb om en vecka och terminen ut samt inför vårens vikariat…

Det jobbiga tycker jag är att livet rusar på i samma tempo trots att jag själv skulle behöva stanna upp och hinna fatta vad som sker. Mannan är inte längre ledig fredagar eftersom han kommer att behöva vara hemma med killarna när jag jobbar. Ibland känns det som att jag inte hinner med något av det jag borde. Men jag hoppas förstås att det ska gå bra med allt.

Hemma är det dock stiltje. Jag hinner inte fixa något över huvud taget med diverse projekt vi skulle vilja ha gjorda. Rensning av kläder och skor till exempel (både barnens och mina), har inte satt in kort sedan storplutt föddes för snart 7 år sedan, sätta upp de sista panelerna framför förvaringsväggen i pysselrummet, ta hand om nothögen i vardagsrummet som legat sedan i somras, ja listan kan göras hur lång som helst och jag försöker att inte tänka för mkt på sådant. Killarna sover upp till 3 timmar efter lunch men vid det laget är jag helt slutkörd och hinner knappt med att hålla efter i köket och kanske ta en dusch. Måste ju hinna sitta ner någon stund under dagen också. Och på kvällen går allt i ett till efter 20.00 då förhoppningsvis alla barn sover. Försöker lägga mig 21.00 så jag hinner läsa lite men det har varit så mkt nu på kvällarna att jag inte hunnit softa och så ligger jag vaken och tankarna snurrar istället… Igår somnade jag efter 01 så det är en trött gella som just läst en Bamsestripp för lillskrutt, snart ska ta ner storplutt från vardagsrumsbordet vilket förmodligen kommer att resultera i gråtande lillplutt som försöker komma åt datorn bredvid mig…

One thought on “Paradigmskifte

Kommentera

